TOMAS KRUZAS: MAN PATINKA BŪTI ATSAKINGU UŽ VISKĄ

06/06/2014 23:04

 

 Rusijos žurnalo "Grazia" korespondentė Viktorija Gončarova kalbėjosi su Tomu Kruzu ir išsiaiškino, kas būtent sudomino aktorių filmo "Ties riba į ateitį" scenarijuje, kaip jis auklėją dukrą ir kodėl skyrybos tapo jam tokiu netikėtu dalyku.   

 GRAZIA: Koks jūsų nuomone filmo žanras? 

ТОMAS KRUZAS: Šio filmo pagrindu tapo japonų rašytojo Hirosi Sakuradzaki romanas "Viskas, ko tau reikia, - tai žudyti". Ir šio romano siužetas gana kietai užsuktas... Filmas gavosi gana dramatiškas ir emocionalus. Na, o prie viso to dar prisideda geras jumoras, labai romantiška ir patraukli istorija, o pats veiksmas vyksta ateivių invazijos fone! Man atrodo, kad gavosi toks sprogus mišinys.   

GRAZIA: Kuo jus sudomino šitas scenarijus? 

T.K.: Man patinka istorijos, kurios priverčia susimąstyti ir atsakyti į klausimą: "Kaip tu pasielgtum, jeigu reikėtų gyvenimą pragyventi iš naujo?" Garantuoju, kad žiūrovai būtinai pagalvos: "Čia kažkas tai naujo!" 

GRAZIA: Kokią rolę teko vaidinti jums? 
Т.К.: Kario, kuris kariauja prieš ateivius. Mano personažui labai baisu, ir tai yra nuostabu, nes jeigu jis būtų tik super-herojus su supergebėjimais, tai tokiu atveju nebūtų to, ką reikėtų įveikti. Bet čia fabula tokia, kad kiekvieną dieną jam tenka išgyventi vienus ir tuos pačius įvykius... arba kitaip pavadinus, jis patenka į laiko kilpą, t.y. į savo Švilpiko dieną.  

GRAZIA: Jeigu įvykiai vis kartojasi, tai kaip vystosi siužetas? 

Т.К.: Aplinkybės vienos ir tos pačios, bet herojus elgiasi skirtingai. Pagrindinis pavojus - užstrigti šitoje kovoje amžinai, ko jis labiausiai ir bijo. Tai labai svarbi man pačiam ši tema. Dar būdamas 18 metų aš pažiūrėjau Akiro Kurasavos filmą "Septyni samurajai". Ir iš karto supratau, kad jis yra susijęs ne tik su kultūra, bet ir su gyvenimu, bei mano asmenybe... Po to perskaičiau bušido (samurajaus kodeksas - Grazia paaiškinimas). Ten buvo rašoma apie tokias dorybes, kaip ištikimybė, užuojauta, apie tai, kaip yra svarbu būti atsakingu už visą tai, ką esi kada nors padaręs.   

       51 metų aktorius išlieka ekranuose, kaip ryžtingas kovotojas  už teisingumą.          

 

GRAZIA: Tikriausiai, šias vertingas dorybes įdiegė jums tėvai?  
Т.К.: Žinote, tėvas buvo melagiu ir bailiu. Aš gavau iš jo tokias pamokas: iš pradžių jis pažada, o paskiau neįvykdo. Gal būtent dėl to aš dabar turiu užaštrintą atsakomybės jausmą... Aš noriu dabar imtis ir nešu pilną atsakomybės naštą, kaip tėvas, kaip prodiuseris, kaip aktorius... Man tai patinka! Todėl visada priimu sprendimus pats, nesitardamas nei su kuo.   

GRAZIA: Kokia aktoriaus atsakomybė? 

Т.К.: Aš nė karto nesu pavėlavęs į filmavimo aikštelę. Visada filmuojuosi tik tokiuose filmuose į kuriuos tikiu. Jeigu kažką tai darau, tai darau visu šimtu procentų. Ir, be abejonės, sutinku dirbti tik išskirtinai su tais žmonėmis, kuriuos laikau protingais ir talentingais. Ir kiekvieną kartą filmavimo metu pasimokau iš jų tokių dalykų, kurie man vėliau padeda gyvenime. 

GRAZIA: Jūs visada buvote geru tėvu, o po skyrybų jūs, kaip ir anksčiau, skiriate daug dėmesio savo dukrai Suri. Kas jums yra svarbiausia jos auklėjime?  
Т.К.: Manau, kad pats svarbiausias  dalykas, - mylėti savo vaiką, apginti jį ir padėti jam suvokti savo pašaukimą. O be to, noriu išmokyti savo dukrą tapti nepriklausoma ir atviromis akimis žiūrėti į šį pasaulį.    
GRAZIA: O jūsų vaikystė buvo laiminga? 
Т.К.: Tai buvo pats sunkiausias periodas: aš nespėdavau susirasti tikrų draugų ir pastoviai jaučiau vienatvę. Mokiausi trylikoje pačių įvairiausių mokyklų, todėl įpratau būti savo bendraamžių tarpe - svetimu. Be to, labai stipriai atsilikdavau dėl disleksijos. Gyvenimas pradėjo keistis į gerąją pusę nuo to momento, kada man pasiūlė sudalyvauti mokykliniame spektaklyje. Kai išėjau į sceną, pajaučiau laimę, ir tada supratau - aš savo vietoje. Mokymosi metu pradėjau uždarbiauti ir taupyti pinigus, pats realiai net nežinodamas, kam jie man bus reikalingi. Į koledžą nesiruošiau, nes maniau, kad vyksiu į kelionę po Europą. Tačiau po šito spektaklio pasakiau tėvams, kad važiuoju į Niujorką mokytis aktorinio meistriškumo.   
GRAZIA: Ar aktoriaus profesija stipriai paveikė jus? 
Т.К.: Mano vertybės nepakito: visada dariau tik tai, kas patiko. Daugelis bando mane įtikinti, kad reikia eiti kompromisų keliu, tačiau aš atsisakiau, nes nematau tame jokios prasmės. Jeigu kalbėti apie išorę, tai gyvenimas tapo visai kitoks. Ilgus metus mano kambaryje buvo tik stalas, kėdė ir lova, o kada vyko filmavimai, tai man tekdavo persikelti į viešbutį. Po to, kai filmavimas pasibaigdavo, tai gyvenimo lygis staigiai nusmukdavo (juokiasi). Todėl dabar galiu pasirinkti. Man siūlo scenarijus, tačiau kartais nesifilmuoju po pusmetį, nes nežinau, kuria kryptimi man reikia judėti toliau.   
GRAZIA: Apie jus labai daug kalbama ir rašoma, o ypač po jūsų skyrybų... 
Т.К.: Nuo pat vaikystės esu jau įpratęs, kai apie mane pastoviai pletkina: tai, neva, ne tas akcentas, ne tos kelnės ar batai. Žmogus neprivalo prieš ką nors teisintis. Mūsų išssiskyrimas - tai Katie iniciatyva. Aš buvau visai nepasiruošęs skyryboms. Man atrodė, kad mes buvome laimingi. Kada tau 50 metų, tai tau atrodo, kad esi patyręs ir manai, kad viską kontroliuoji, bet smūgis ateina iš ten, iš kur mažiausiai šito tikiesi. Gyvenimas tragikomiškas, ir aš išsilaikiau ant vandens paviršiaus tik dėka savo jumoro jausmo. Ir be abejonės mokymu, kurį seniai praktikuoju. 
            Po skyrybų su Katie Holmes Tomas išlieka pavyzdingu tėvu. 
 
GRAZIA: Jūs turite omeny Scientologiją? 
T.К.: Taip, ji suteikė man galimybę atgauti vidinę ramybę, stabilumą ir sugebėjimą dirbti su savimi. Aš išmokau planuoti, paskirstyti energiją...
GRAZIA: Tai ir yra ta priežastis, kodėl jūs taip jaunai atrodote? 
Т.К.: Be abejonės. Aš niekada nesinaudojau plastine chirurgija ir vėliau taip pat nesiruošiu. 
GRAZIA: Jums norisi šiuo žinojimu pasidalinti su kitais žmonėmis? 
Т.К.: Nelabai... Kada pasakoju apie  šito žinojimo mokymą, tai žurnaluose vėliau rašo, kad aš užsiimu mokymo propaganda, bet jeigu tyliu, - tai nusprendžia, kad aš slepiu savo įsitikinimus. Gaunasi uždaras ratas. Tiesą sakant, tai yra labai įspūdingas kelias pažinti pačiam save ir galimybė pažvelgti į aplinkui kas vyksta, kaip į žaidimą.  
GRAZIA: Daugelis vyrų turi savo mylimus "žaisliukus". Jūs taip pat jų turite? 
Т.К.: Na, žinoma! Pirmiausia, tai greiti motociklai. Bet šiandien mano mėgstamiausias favoritas - lėktuvas P-51 Warbird. Neįtikėtinai laimingas, kad pakilau į dangų! Ačiū režisieriui Sidney Pollack.  Mes susidraugavome, kai darbavomės filme "Firma", ir daug kalbėjome apie aviaciją  -  jis jau tada turėjo licenziją skraidymui lėktuvais. Sidney davė man keletą pamokų ir pasakė: "Matau, kad tai tavo svajonė. Surask laiko, išmok skraidyti - kitaip niekada ir neprisiruoši".  Tai buvo vienas iš tokių retų atvejų, kai aš, prieštaraudamas savo įsitikinimams,  paklausiau patarimo, dėl ko dabar labai džiaugiuosi.
GRAZIA: Apie ką jūs šiandien svajojate?  
T.K.: Noriu, kad pasaulyje nebūtų karo ir būtų nors šiek tiek mažiau beprotystės - tai dabar yra svarbiausi dalykai.
 

Fotografijos - EAST NEWS; PRESS OFFICE ARCHIVES;